Dag 2 - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Moldavieherewecome - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Moldavieherewecome - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Michelle & Melanie

20 Juli 2014 | Moldavië, Chisinau

Vandaag ging de wekker om kwart voor 8, we hebben allemaal iets minder geslapen door de vele
Geluiden zoals blaffende honden. Om 10 voor half 9 vertrokken we in onze lange rokken richting het dag centrum waar een lekker ontbijtje op ons stond te wachten! (Met als hoogte punt de pot nutella). Na wat napraten werd om half 10 de kerk dienst voorbereid. Toen de mensen aankwamen bij de kerk werden we met open armen ontvangen. De vrouwen kregen allemaal een kus op de wang en de mannen een hand met de woorden "patsje?" Wat vrede betekend. De kerkdienst is hier heel anders dan in Nederland. De mensen zongen met volle overtuiging mee met de liedjes. De pastoor leidde de kerkdienst die voor ons vertaald werd in het Engels door Olya. Heel bijzonder was dat er tijdens de kerkdienst vandaag 2
Kinderen gezegend werden. De ouders zaten op hun knieën op een matje en begonnen het gebed, dit was erg emotioneel. De kinderen worden hier pas gedoopt op het moment dat ze zelf voor het geloof kiezen. Na de kerk dienst werden er sandwiches gemaakt en werden de lange rokken ingeruild voor een convertibel/zomers outfit. Na
Het omkleden vertrokken we naar Saharna, ergens halverwege hebben we geluncht bij de rivier de Istri in de schaduw onder een boom. Na het eten reden we door naar Saharna. Dit is een dorpje dat vooral in het teken staat van het geloof en de katholieke kerk. Hier zijn we naar de waterval gelopen (en weer terug) Dit was nog een hele zware maar vooral leuke route, door de bossen en over de rotsen klimmen en klauteren. Daarna zijn er nog 5 mensen die de uitdaging aan gingen en de berg zijn beklommen, eenmaal boven was er een prachtig uitzicht en de voetstap van Maria te zien. Toen de 5 weer beneden waren gingen we richting huis met onderweg een tussenstop voor een welverdiend ijsje. Eenmaal thuis hadden we tijd om ons op te frissen om vervolgens gelijk door te gaan naar het dag centrum waar het diner op ons stond te wachten De vrouw van Gregory had heerlijke pizza's gemaakt! We hebben echt genoten met z'n alle. Na wat watermeloen,
Contact met de huisgenoten & de kinderen en een gezellige avond gingen we richting huis! Nu even snel douchen en nog wat vrije
Tijd en dan snel slapen! Morgen weer een nieuwe dag!

• 20 Juli 2014 - 22:07

Marianne:

Leuk om jullie verslag te lezen!
    Ben stiekem wel benieuwd hoe Peter en Jordi er uit zagen in een lange rok...:)

• 20 Juli 2014 - 22:24

Arina:

Zo leuk om jullie enthousiaste verhalen te lezen. Elke dag weer een bijzondere ervaring rijker denk ik.

• 20 Juli 2014 - 22:25

Jantine:

Het klinkt als een mooie, leuke en ontspannen dag! En de selfie is prachtig! Ik ben benieuwd naar morgen...

• 20 Juli 2014 - 23:11

Sjaak Reuijl:

Volgens mij hebben jullie vandaag al flink genoten. En de "selfiefoto" is buitengewoon leuk. Daar moeten we achteraf wat mee.
    "Geniet en dien" verder.
    Sjaak

• 20 Juli 2014 - 23:25

Annelies De Jong:

Leuk om via het verslag met jullie mee te leven.

• 21 Juli 2014 - 09:01

Ada Siemann:

Leuk om zo met jullie mee te leven

• 21 Juli 2014 - 20:06

Ewout:

Spreuk van de dag:

Sometimes the dreams that comes true, are the dreams you never even knew you had....

• 21 Juli 2014 - 20:17

Zwanie Van Beilen:

Wat een mooie verhalen en foto's.Jullie maken veel mee!!