Verslag dag 10 - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Moldavieherewecome - WaarBenJij.nu Verslag dag 10 - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Moldavieherewecome - WaarBenJij.nu

Verslag dag 10

Door: Jordi en Peter

28 Juli 2014 | Moldavië, Chisinau

Verslag dag 10
We begonnen de dag met een snel ontbijt. Waarna we al gelijk naar een sportveld werden gebracht om daar alles klaar te zetten voor de ‘Daycamp’ met de kinderen. Deze hele week hebben we elke ochtend een ochtend met de kinderen van het dorp, dit zijn er ongeveer 100. Om kwart voor tien begonnen de kinderen langzaam binnen te druppelen. Er werd begonnen met ochtendgymnastiek door twee meiden van de kerk. Ook wij hebben enthousiast meegedaan. Na de gymnastiek werden de kinderen in drie groepen verdeeld en kregen ze een uurtje bijbelstudie. Hierbij werd gezongen, gebeden en verhalen verteld. Na de bijbelstudie hebben wij de kinderen vermaakt: voetbal, badminton, frisbee, loom bandjes maken en kegel voetbal met flessen water. Dit vonden de kinderen allemaal geweldig en wij deden gezellig mee. Na een korte drinkpauze gingen de kinderen, onder leiding van Mihay, spelletjes doen in estafette vorm. Iedereen deed bloedfanatiek mee en een paar van onze groep deden mee als aantik punt. Hierna hebben de kinderen nog even bij ons in de schaduw gezeten. De bus met het eten kwam en het was al snel leeg en stil om ons heen. Wij kregen ook wat lekkers en na de hotdogs, ijsjes en koekjes werd ons doodleuk verteld dat wij nog gingen lunchen bij de kerk.... Dus, eenmaal weer bij de kerk stond er nog een hele tafel vol met rijstgerechten. Eetsmakelijk!
Na onze lunch zijn er 7 van ons naar het huisje van mevr. O gegaan, zij zat al met smart op ons te wachten op het stoepje bij haar huis en met een brede grijns. Dit was erg fijn om mee te beginnen. Wij zijn daar verder gegaan met het opknappen van haar huisje; we hebben gaten gedicht met cement en we zijn begonnen met verven. De muren zouden blauw moeten worden, maar ons werd witte verf, dit bleek een mengsel te zijn van kalk, zand en water en een klein beetje cement, gegeven die op de muur bruinig werd. Wij denken dat dit de grondlaag is. We kwamen weer naar buiten als gevlekte.... zeg het maar. Ondertussen zijn Loes, Emma en Mihay in de stad Rezina geweest voor wat inkopen; een cadeautje voor de tiende verjaardag van Odnihel (de oudste zoon van de pastor Gregory) en voor de moeder van Odnihel (Elena), zij is morgen jarig en Odnihel is woensdag jarig. Nadat wij bij mevr. O werden opgehaald door het busje met Loes, Emma en Mihay was het alweer tijd voor het avondeten, morgen gaan we in de ochtend met de kinderen aan de slag en in de middag weer naar Mevr. O toe om verder te gaan met verven, daarnaast gaan wij het huisje van Dhr. S inrichten. Na nog een kleine evaluatie van de dag en voorbereidingen voor morgen is het alweer tijd om naar bed te gaan. Tja een ochtend met kinderen vergt veel energie.......

• 28 Juli 2014 - 21:28

Sjaak Reuijl:

Alweer een dag die prima besteed is. Leuk dat de werkzaamheden zo divers zijn. Dat houdt de moed erin. Daycamp met 100 kinderen! Dat vraagt nogal wat van jullie. Maar gezien de situaties die jullie al hebben meegemaakt zullen jullie hier ongetwijfeld weer een feest van maken. Ik ben eigenlijk ook wel een beetje jaloers op jullie om zulk mooi werk te doen.
    Morgen weer een Campday? Dat wordt dan weer flink zaklopen, aardappels poepen, boom verwisselen, blindvoetbal en noem maar op.
    Toi, Toi, Toi.
    Vr. Groet
    Sjaak Reuijl

• 28 Juli 2014 - 21:44

Ineke Koedood:

ik was zelf zondag niet in de kerk,maar heb verschillende mensen gesproken die vonden het geweldig
    vooral het zingen met elkaar dat heeft wel wat gedaan
    vandaag weer flink aan het werk geweest,maar wat een ellende maken jullie toch mee,maar daar naast
    zoveel dankbaarheid daar doe je het toch ook voor
    ik wens jullie sucses groetjes Ineke

• 28 Juli 2014 - 22:01

Arina Scholte:

Leuk om ook zo een leuke ontspannende ochtend voor de kinderen te organiseren.
    Succes nog verder.

• 28 Juli 2014 - 22:28

Marleen Kooij:

Toppie mensen!!! Kinderen een leuke ochtend, mevr. O blij dat haar huisje steeds mooier wordt.
    Jullie moe, maar ik denk voldaan. Slaap lekker en succes weer morgen.

• 28 Juli 2014 - 23:21

Gerard Geitenbeek:

Mooi zo'n dag met kinderen. Fijn dat jullie zo bezig kunnen zijn met deze kinderen en ze zo ook iets meegeven.
    En je ziet met mw O wat je in een paar dagen kunt bereiken.

• 29 Juli 2014 - 19:35

Walter Bliek:

Geweldig, de konstante actie met jong en oud, vermoeiend maar ook opbouwend voor beide kanten.
    Ook morgen een hele fijne dag jullie allemaal.
    Een taak waar ongetwijfeld een dankbare zegen op rust.
    Zo zien wij dat er ook hele mooie dingen gebeuren in de wereld, verrijkend en troostend.

Groet, Walter