De dag voor de opening - Reisverslag uit Mateuţi, Moldavië van Moldavieherewecome - WaarBenJij.nu De dag voor de opening - Reisverslag uit Mateuţi, Moldavië van Moldavieherewecome - WaarBenJij.nu

De dag voor de opening

Door: De groep

14 November 2015 | Moldavië, Mateuţi

De laatste dag voor de grote opening. De puntjes moesten op de i vandaag. Er moest nog veel gebeuren. Het buitenterrein moest worden geëgaliseerd. Peter heeft samen met de opa van het terrein (75 jaar) het muurtje van het kerkplein hersteld wat gedeeltelijk was ingestort. Loes, Jeannette en Jordi hebben de kerkzaal gestofzuigd, gedweild, wat stoelen neergezet, gestofzuigd, gedweild, en weer wat stoelen neergezet, gestofzuigd, gedweild er kwam geen einde aan want iedere keer kwamen er weer mensen met hun vuile voeten over de vloer gelopen. Ook in de keuken was het weer een drukte van belang, met zingende dames die volop bezig waren met de voorbereidingen voor morgen. Ondertussen hebben we kennis gemaakt met twee vrijwilligers uit Urk die ook bij dit project betrokken zijn. Ook we hebben twee Amerikanen ontmoet uit de Baptisten gemeente uit North-Carolina, die al jaren bij deze gemeente financieel betrokken zijn.
Tussendoor is Jordi met de kinderen het dorp rondgegaan om mensen uit te nodigen voor morgen. Na het avondeten wilde we nog een dweil door de kerk halen, maar er waren nog zoveel mensen die aan het inzingen waren voor morgen dat het geen zin meer had. Later op de avond wordt het alsnog door anderen gedaan. Vanavond werd de verlichting van het kruis in gebruik genomen.

• 14 November 2015 - 21:33

Sjaak Reuijl:

Dank weer voor jullie verslag. De kerk komt er m.i. puik uit te zien. Mooi kruis en is de kerk inderdaad zo hoog of lijkt dit zo.
    Geniet morgen van de opening en ik hoop dat de dienst jullie en de kerkelijke gemeente in het bijzonder zal inspireren voor de toekomst.

• 14 November 2015 - 21:47

Jantine:

Het was dus een "schone" dag vandaag! Veel plezier morgen!

• 14 November 2015 - 22:58

Theo Goeman:

In navolging van Sjaak: hoe groot is de kerk en hoe groot is de gemeente? Fijne en mooie dienst toegewenst.

• 15 November 2015 - 12:01

Astrid Sluijter:

Lieve Zus en andere vrijwilligers,

Leuk om jullie verslag te lezen, fijn dat het allemaal goed gaat,
    en dat de mensen zo blij zijn.
    hebben jullie een mooie dienst gehad?
    We denken aan jullie, no fijne dagen met elkaar.

Lieve groet,

Astrid Sluijter.

• 15 November 2015 - 13:56

Ernst Straatsma:

Flink bezig geweest gisteren. Alle lof en bewondering.
    Benieuwd naar het verslag van de dienst van vandaag.
    Een goede tijd toegewenst.

Ernst