3e dag 30-juli 2016 - Reisverslag uit Mateuţi, Moldavië van Moldavieherewecome - WaarBenJij.nu 3e dag 30-juli 2016 - Reisverslag uit Mateuţi, Moldavië van Moldavieherewecome - WaarBenJij.nu

3e dag 30-juli 2016

Door: Loes, Jeannette, Mirjam

30 Juli 2016 | Moldavië, Mateuţi

Vanmorgen om 6 uur ging de wekker en gingen we ons klaar maken voor een "waterdagje" in het waterpark.
Even ontbijten en je eigen lunch klaar maken. Om 8 uur waren de kinderen gearriveerd,het waren er ipv 25 nu meer geworden.. wel 40 stuks!
Allemaal in een moldavische touringcar en op weg naar Chisinau. 2 en een half uur rijden. Daarna kwamen we in een waterpark voor groot en klein met van alles te doen, glijbanen in allerlei soorten en maten en waterfonteinen groot en klein.
De kinderen hadden nog nooit de "rijke" wereld gezien en keken hun ogen uit, groot gedeelte van de kinderen waren nog nooit buiten het dorp geweest werd ons verteld.
Het is soms wel jammer dat we weinig tot geen communicatie hebben met de kinderen door de taalbarrière. Gelukkig spreken gezichten boekdelen.
De hele dag was het genieten met elkaar in het water. Om 13 uur gauw de lunchpakketjes opgegeten en daarna weer snel het water in.
Emma werd nog even vervelend gestoken door een wesp ,maar gelukkig hadden we het snel onder controle.
Loes vond het erg jammer dat ze niet het water in kon met haar zere arm, bang om weer te vallen dus bleef zij op de kant toekijken.
Vanmiddag hebben we van (uw geld) net 20 euro 57 magnum ijsjes gekocht dat was smullen. Dan snel nog even het water in en om 17.45 verzamelen even iets eten wat onze gastvrouwen hadden gebakken en daarna de bus in op weg naar huis.
De rit naar huis duurde 3 uur.. er waren problemen met de motor waardoor hij vrij langzaam moest rijden, dat was afzien in een bus zonder airco met een temperatuur van ongeveer 35 graden.

Nu allemaal lekker douchen en naar bed!

• 30 Juli 2016 - 20:50

Ineke En Sjaak Reuijl:

Beste Moldaviegangers,
    Zal ik eens raden wat het resultaat van deze dag is geweest?
    - 40 kinderen die een fantastische dag hebben beleefd.
    - 7 mensen die uitgeput aan het einde van de dag hun bed in rolden maar o zo dankbaar zijn die dag met elkaar hebben gefixt.

Mijn resultaat vandaag in Nederland?
    Ik begin in Nederland een ijszaak met alleen maar goedkope Magnum ijsjes uit Moldavie.

Morgen weer een nieuwe dag en hopelijk horen we jullie in de Alexnaderkerk tijdens de resp, diensten.
    Hartelijke groet,

Ineke en Sjaak Reuijl

• 30 Juli 2016 - 20:54

Greet Tigchelaar:

Ik lees met belangstelling jullie wederwaardigheden. Iedere dag kijk ik er naar uit!
    Ik ben een nichtje van Loes en woon in Canada waar we ook net een hittegolf hadden, dus kan ik me voorstellen hoe warm de bus was.
    Maar- je hebt het overleefd! Welrerusten.
    Tot de volgende blog!

Greet

• 30 Juli 2016 - 21:58

Lenie Van Rijswijk:

Beste moldavië, ers ik heb jullie verslag gelezen erg leuk om te zien wat jullie beleven.
    een bus zonder airco zal zeker erg warm geweest zijn. en jullie gevaren..spannend allemaal.
    Loes is wel beperkt met de zere arm. Maar gelukkig kan ze er bij zijn. morgen in de
    kerk hooren we misschien meer.
    Beste mensen veel ijsjes eten. ik wens jullie een goede tijd verder .
    En veel succes in de komende tijd . met jullie plannen. groetjes uit
    Nederland Leny v Rijswijk.

• 31 Juli 2016 - 06:34

Corry Van Den Akker:

Oh wat zullen jullie moe maar voldaan in jullie bedje zijn gekropen.
    Het blij maken van kinderen is goed voor beide partijen.
    Ik wens jullie weer een mooie, vruchtbare dag toe.
    Corry

• 31 Juli 2016 - 15:03

Wil Noordergraaf:

Succes en sterkte met al het goede waar jullie mee bezig zijn.

• 31 Juli 2016 - 17:28

Ina En Walter:

Wat een leuke actie met de kinderen in het waterpark, jammer Loes dat jij het niet aan durfde maar wel begrijpelijk. Was er vandaag een Skype verbinding met de kerk in R.dam?
    En morgen aan de klus met het plafond zeker wat je liet zien, het is inderdaad wel nodig.
    Ik denk dat de mensen daar heel tevreden zullen zijn met jullie inzet.
    Wij wensen het team van Rotterdam de energie om dat gene te doen wat je graag aan je medemens gunt.
    Heel veel sterkte maar ook veel plezier met elkaar.