Verslag maandag 10 juli - Reisverslag uit Tîrşiţei, Moldavië van Moldavieherewecome - WaarBenJij.nu Verslag maandag 10 juli - Reisverslag uit Tîrşiţei, Moldavië van Moldavieherewecome - WaarBenJij.nu

Verslag maandag 10 juli

Door: Emma en Jordi

11 Juli 2017 | Moldavië, Tîrşiţei

Gister om 8 uur zijn we opgehaald om naar de klusplaats te gaan. We gingen meteen aan de slag en mochten als vanouds weer gaan sjouwen met stenen en emmers aarde. De temperatuur liep al snel op. Er was een gevoelstemperatuur van 34 graden. Na heel veel keertjes scheppen, sjouwen, lopen en gooien met stenen en aarde kregen we een heerlijke lunch, dit gaf ons weer wat energie om weer vrolijk verder te gaan. Helaas werd het daarna nog warmer, ongeveer 40 graden, en waren we genoodzaakt om wat extra pauzes in te lassen.

De bouwvakkers hebben ondertussen op hele 'stevige' stellages flink doorgewerkt aan de tussenmuur van het dagcentrum. Aan het eind van de middag is de hoofdopzichter weer gekomen. Wij kenden hem nog van vorig jaar. De bouwvakkers hebben hard gewerkt de hele dag en hebben veel progressie gemaakt.
Als avondeten hebben we lekker spaghetti met kip gegeten waarna we direct terug naar onze slaapplek zijn gegaan. Verlangend naar een verfrissende douche.
Onze excuses voor de verlate blog. Er was geen internet bij onze slaapplaats, omdat zij de rekening niet hadden betaald.

Helaas is het internet nog niet sterk genoeg voor foto's, deze heeft u nog te goed.

• 11 Juli 2017 - 15:00

Ineke En Sjaak Reuijl:

Beste bouwers,

Zo kunnen we jullie wel noemen. Als we de Alexanderkerk gaan verbouwen, dan weten we al een goed Bouwteam. !!!!! Top. deze eerste bouwprestaties en dan met die hitte.
    Flink water blijven drinken is natuurlijk het Parool. De spaghetti was zeker niet aan te slepen na deze krachtsinspanningen. Hopelijk kan aan het eind van de week het dak erop. We zingen even voor jullie weer naar huis gaan " kom van dat dak af" .
    Op naar de volgende bouwdag. Veel succes en ook plezier met elkaar.
    Hart. Groet,
    Ineke en Sjaak Reuijl

• 11 Juli 2017 - 15:10

Greet Tigchelaar- Borgdorff:

Ik heb niets dan respect voor de realistische, maar ook optimistische manier waarop jullie je verslag schrijven en ook het werk dat jullie doen. Ik ken geen van jullie (ik ben een nicht van Loes en woon in Canada), maar als ik in Moldavie woonde, zou ik iedere dag danken voor jullie team!!

Hartelijk gegroet,

Greet

• 11 Juli 2017 - 15:18

Wil Noordergraaf:

Het sjouwen en bouwen is al een hele klus op zich, maar dan in die hitte!!! Respect.

• 11 Juli 2017 - 19:28

Theo En Ans Goeman:

Leuk om jullie berichten te lezen. de beelden krijgen we nog wel te zien en kunnen we opnemen in het Kerkvenster. Blijft het komende dagen ook zo warm? Hoe dan ook, veel succes en we blijven jullie volgen!
    Een hartelijke groet,
    Ans en Theo G.

• 11 Juli 2017 - 19:31

Marleen Kooij:

Jullie gaan maar door ondanks de hitte! Knap hoor. Hopelijk is het morgen wat minder warm.
    Veel succes met jullie mooie werk!

• 11 Juli 2017 - 19:37

Mirajm:

Wat leuk om de verhalen toch zo nog mee te krijgen! Klinkt weer erg pittig om daar te werken zo.
    Succes kanjers.

Liefs,
    Mirjam

• 11 Juli 2017 - 21:06

Willeke:

Ik schaar mij met veel respect voor jullie allemaal bij "de familie van Loes". Heel veel succes dappere doorzetters!