Verslag zondag 16 juli - Reisverslag uit Step-Soci, Moldavië van Moldavieherewecome - WaarBenJij.nu Verslag zondag 16 juli - Reisverslag uit Step-Soci, Moldavië van Moldavieherewecome - WaarBenJij.nu

Verslag zondag 16 juli

Door: De groep

16 Juli 2017 | Moldavië, Step-Soci

Vanochtend mochten we een uurtje langer in bed blijven. De kerkdienst begon om 10 uur en we werden om half 10 opgehaald. Gister toen we weg gingen van de kerk was er best nog wel veel op te ruimen en schoon te maken. Vanmorgen zag de kerk er spik en span uit, bij navraag bleek dat de vrouw van de pastor de kerk had schoongemaakt. In de kerkdienst werden we bijgestaan door Mihai als tolk. Na een half uurtje was het tijd om te bellen naar Rotterdam. Na een kort gesprek met de Alexanderkerk en een kort liedje, heeft Loes het een en ander over onze kerk verteld. Uiteraard over het mooie raam. Toen het tijd was voor de voorbeden mocht iedereen in de kerk meedoen. De pastor begon waarna sommige gemeenteleden hun zegje mochten doen. Uit verschillende hoeken van de kerk kwamen stemmen, verdrietige maar ook gelukkige. Zo was er een vrouw die heel gelukkig was omdat haar zoon weer was gekomen, ze had hier over geschreven in een schriftje.
Na de dienst zijn we even naar huis gegaan om ons op te frissen. Na een lekkere lunch zijn we opgesplits om de middag door te brengen. Marianne en Loes hebbem ruim 100 pannenkoeken gebakken.
Peter, Emma, Jeannette en Jordi zijn met een aantal Moldavische vrienden naar een autorally geweest. In een droge rivierbedding werden races gehouden. Dit ging niet altijd goed, in de eerste bocht vloog er al een auto over de kop. Na de autorally is er nog een rondje gereden door de stad. Jordi heeft de hele route gereden in de bus, omdat we met meerdere auto's moesten.
Bij terugkomst in het dorp waren de pannenkoeken bijna allemaal klaar. Even snel alles verzamelen en met zijn allen naar het dorpshuis. Hier was een international feestje voor alle kinderen georganiseerd. Er was Moldavische en Nederlandse muziek. De kinderen hebben diverse spelletjes gespeeld, popcorn gegeten, gedanst en gesprogen op het springkussen. Na een kort verhaal over Samsom mochten de kinderen gaan smullen van de overheerlijke hollandse pannenkoeken. Die waren binnen tien minuten allemaal weg. Tegen het einde van het feestje werd het plein nog even aangeveegd.
Toen gingen we naar de moeder van Mihai om lekker te eten. Na het eten mochten mee de tuin in. Daar groeide diverse groenten, bijna een hele groentekraam. Bij een prachtige zonsondergang hebben wij frambozen en bramen geplukt. Daarna weer naar huis en lekker douche. Nu gaan we lekker slapen.

Morgen een lange dag voor de boeg. We gaan nog een halve dag werken om vervolgens in de loop van de middag te vertrekken. Morgenavond laat hopen wij thuis te komen. We denken dat het moeilijk gaat worden om nog te bloggen. Als het niet lukt houdt u de blog van morgen te goed.

• 16 Juli 2017 - 22:10

Ina En Walter:

Geweldig gedaan en zo te lezen veel mensen blij gemaakt maar zeker een warm hart toegedragen.
    Een hele mooie maar vermoeiende taak vervuld.

Wij wensen jullie een goede thuis reis.

Ina en Walter.

• 16 Juli 2017 - 22:11

Ina En Walter:

Een hele mooie maar vermoeiende taak vervuld.

Wij wensen jullie een goede thuis reis.

Ina en Walter.

• 16 Juli 2017 - 22:39

Maarten:

Leuk dat jullie weer op reis zijn in Moldavië. Wij zijn zojuist weer begonnen met de voorbereidingen voor een reis naar Mateuti. Succes en Gods zegen

• 16 Juli 2017 - 22:55

Mieke Monsma:

Geweldig wat jullie gedaan hebben! Die pannenkoeken waren echt een succes. En wij maar rustig in de kerk zitten op zondag. ..
    Goede reis naar huis gewenst.

• 17 Juli 2017 - 12:27

Wil B.:

Hallo harde werkers,ik wens jullie een goede thuisreis en tot ziens
    Wil.

• 17 Juli 2017 - 22:09

Willeke:

Welkom thuis harde werkers! Wat mooi om te lezen hoe jullie werkzaamheden zijn verlopen en wat een leuke dag als afwisseling zoals jullie de zondag beschrijven. Ik zie het voor me, al die smullende kinderen!
    Ik hoop dat dit voor jullie een waardevolle ervaring is geweest, hoe vermoeiend het ook is, heel dankbaar om te doen!